Spustilii jsme první český podcast o datech v byznysu — DataCast. Poslouchejte rozhovory s lidmi, kteří mění své firmy díky datům.

Keboola CZ
Keboola blog
Published in
3 min readMay 2, 2019

--

Od úspěšných podnikatelů po špičkové datové analytiky, DataCast vybírá hosty, pro které jsou data důvěrně známým nástrojem, s jehož pomocí mění své firmy. Prvními dvěma hosty DataCastu jsou Michal Buzek (Head of BI, Heureka) a Lukáš Uhl (ex-Pietro Filipi, nyní Zoot).

Fascinují nás data, protože jsou skvělou zbraní pro změnu firem a inovace. Aby však byla data ve firmě k něčemu, musí se vždycky najít hrdinové, kteří se zaslouží o jejich používání. Právě s nimi jsme zažívali vždy ty nejzajímavější, nejplodnější diskuze a vždycky nás mrzelo, že to nikdo nenahrává. Proto vznikl DataCast, kde se o své know-how dělí zkušení ředitelé i datoví analytici, které snaha posunout jejich byznys na další úroveň a data vnímají jako klíčový nástroj pro tuto změnu. Stejně jako Keboola, i DataCast má za cíl propojit svět byznysu a svět technologií a dat.

DataCastem provází Jakub Turner a se svými hosty řeší témata jako digitální transformace, business intelligence nebo použití datových nástrojů a jejich srovnání. Velký prostor dostává role dat v manažerském rozhodování, řízení inovací nebo marketingu. Jakubovi hosté působí ve firmách, které brzy pochopily, že ve světě zaplaveném daty vítězí ten, kdo se v nich naučí plavat.

Hostem prvního dílu byl Michal Buzek, vedoucí analytického oddělení v Heurece, kde má na starosti hlavně BI a analýzu. Řeč byla o tom, jak to chodí v datovém zákulisí největšího českého e-commerce srovnávače. Michal se zde aktuálně zabývá zprostředkováním dat pro jednotlivá oddělení a jejich sjednocením napříč devíti zeměmi, kde Heureka Group působí. Navíc přidává téma monetizace vlastních dat, jejich zpracování pro B2B partnery. Pro ně Heureka vytvořila nový reporting, který značkám a e-shopům slouží k lepšímu rozhodování nad efektivitou kampaní nejen na Heurece. Michal taky sdílí svůj pohled na výhody a nevýhody nástrojů Tableau, GoodData nebo PowerBI a nezapomíná nastínit další směr datové sekce v Heurece.

První epizodu DataCastu poslouchejte na Spotify nebo na iTunes.

Do druhého dílu Jakub pozval Lukáše Uhla, který má za sebou nedávný přestup do pozice generálního ředitele Zootu, kde je jeho rolí pomoci firmě z insolvenčních potíží. V době, kdy vznikal tento podcast, působil Lukáš ještě jako COO Pietro Filipi. Zde stál za znovuzrozením této české módní značky a v podcastovém rozhovoru je řeč hlavně o datové proměně, která pomohla odvrátit krizi firmy. Lukáš sdílel své know-how z datové analytiky v retailu ale mluví i tom, co v datech hledat nemáme. Jak vybrat základní ukazatele toho, co se ve firmě skutečně děje? Na jaká KPI se zaměřit v retailu a jak naučit pracovat s daty lidi napříč firmou?

O záchraně Pietro Filipi a roli dat v proměně firmy čtěte v rozhovoru s Lukášem na Keboola blogu. Podcast je pak k mání na Spotify a iTunes.

Již nyní se můžete těšit na třetí epizodu DataCastu, jejímž hostem je Michal Najman, CEO a majitel informační služby o počasí Meteopress, která mj. vytváří nejnovější síť vlastních meteoradarů. Data o počasí hrají klíčovou roli v řadě oborů, včetně retailu.

Pokud raději posloucháte v angličtině, spustili jsme zároveň podcast DataHeroes, který vede CEO Kebooly Pavel Doležal. Se svými hosty řeší data a trendy v technologiích, ale i další byznysové souvislosti jako firemní kultura.

Už jste DataCast slyšeli? Zajímá nás váš názor a hodnocení. Obojí pište na podcast@keboola.com a připojte klidně i vlastní tipy na výběr budoucích hostů.

--

--

Pomáháme data získávat a pracovat s nimi. Píšeme o těch, kteří to už umí.